вторник, 12 октомври 2010 г.

Малко циничен хумор

Дами и господа,

Моите почитания към вашите езици, но няма по-богат и цветист език от българския. Ето тук съм ви приготвил няколко примера в подкрепа на това твърдение:

1. Кажете, има ли някой език на тази планета, на който да има дума, означаваща нещо средно между "капе" и "тече"? Няма, аз съм проверил специално.
А на български има - "църцори".

2. Има ли някой език, на който да има 4 степени на сравнение - няма.
А на български има:
1 далече, по-далече, най-далече, на майната си (на пи-и-и-чка си майна)
2 близо, по-близо, най-близо, на един кур разстояние (на една пишка място).
3 Хубаво, по-хубаво, най-хубаво, ебало си е майката.

3. Има ли език, в който да има минало незапомнено време? Няма.
А на нашенски има - “Аз съм се бил напил и съм се бил бил”.

4. Имате ли вие бъдеще евентуално време в миналото? Нямате.
А ние имаме - “Щял съм бил да работя”.

5. Колко начина имате по заобиколен начин да кажете "не знам", когато ви питат нещо? Общо взето всичките се свеждат до: "I don't know"или "No idea".
А вижте ние колко заобиколно можем да го кажем: "Казва ли ти някой!", "А сега де!", "Ебеш ли го!", «Бъ ли маа му!», "А сега ме хвана на тясно!"

6. Може ли някой език да се похвали с простичката фраза, която изразява действие, което ще се извърши в непосредствен бъдещ момент, но всъщност се извършва с такава бързина в момвнта на изговарянето, че се превръща в свършен факт, т.е. умело съчетание между сегашно и минало време в бъдещето: «Ей сега ти ебах майката!»

7. И накрая, господа - хайде кажете - има ли език, в който да има една такава универсална дума, която да може да замести всяка друга дума в този език? Няма!
А на български има - това е думата "такова".

На последната 7-ма точка американският делегат не повярвал и казал "Не го вярвам това, че една дума може да замести коя да е дума в езика, аз лично ще проверя това!"
Разбира се Mr. Smith заповядайте в БГ да проверите!

И така мистър Томас Смит хванал самолета, прелетял океана и още веднага на аерогара София решил да пробва вълшебната дума. Отишъл на информацията и казал: "Моля ви, таковайте ми едно такси" - няма проблем, служителката набрала един номер и таксито пристига.

Изненаданият Мистър Смит се качва в таксито и казва на шофьора:
"Моля ви таковайте ме до най-луксозния хотел в София" - няма проблем - бум в Шератон. Още по-изненадан отива на рецепцията и казва:
"Моля ви таковайте ми една стая за 5 нощувки" - няма проблем регистрират го дават му ключа и момчето му занася багажа до стаята. Томас е като треснат, но продължава да тества думата не вярвайки на ушите и очите си - сяда в ресторанта и казва:
"Моля ви таковайте ми мешана такова с шопска такова и едно такова Каберне Совиньон" - след малко иде мешаната скара, шопската салата и виното.
"Oh my God, he was right - it really works" признал накрая Тома неверни. На сутринта станал и тръгнал към банята, но се сетил, че предишната вечер му направила впечатление една старинна сграда недалеч от хотела и един минувач го информирал, че това е Централна Баня, та нашият човек решил да я пробва как е, щото в неговата модерна държава няма такива работи. Влезнал човека да се къпе, но там нямало четка с дълга дръжка, с която да си търка гърба и той помолил един пич да му сапуниса гърба с думите
"Моля ви, таковайте ме отзад". При което оня се оказал услужлив човечец - (ми чужденец все пак - няма да го оставим с впечатлението, че не сме гостоприемни я!) - и съответно го "таковал".

Томас Смит останал доста изненадан от събитията, но си замълчал (все пак чужда държава, може пък тук това да е нормално) и като се върнал в Щатите - споделил си преживяванията, при което доцент Ганев се плеснал по челото и казал, о, аз забравих да ви предупредя колега, че "таковане" се спряга неправилно на гол гъз ..."

Няма коментари: