Тази тема не е за професионалисти, а за ентусиасти, които тепърва искат да създадат браузърна игра.
1.Концепция
Изградете си ясна представа какво ще представлява играта ви от начало до край. Не се ограничавайте само с решението, че ще правите (примерно) ролева игра и толкова. Обмислете средата, играчите, развитието и смисъла от цялата работа. За да бъде успешна играта ви, трябва да е интересна на потребителите.
Не се хвърляйте на сложни системи и безброй възможности за играчите, защото колкото по-сложно направите всичко, толкова повече играчи ще отблъснете.
Бъдете поне малко оригинални спрямо другите игри или играта, която ви е вдъхновила. Така освен че имате по-голям шанс за успех, ще избегнете и евентуални проблеми с авторските права ако копирате от другите.
Намислете сценарий на играча и го проигравайте мислено известно време. Какво ще прави героят, как ще се развива, как ще взаимодейства със средата и останалите играчи.
2.Планиране
Направете си план за параметрите в играта. Размер на вселената, качества на играчите, какви менюта ще има и какви опции ще са възможни. Напишете си някъде как ще се променят нещата (умения, сгради), как ще расте трудността и посмятайте малко, за да направите някакъв първоначален баланс (който ще можете да коригирате на по-късен етап). Основното, за което трябва следите, е играта да е интересна на потребителя на всеки свой етап и да не го отказва с повтарящи се схеми или резки промени в трудността на игра. Помислете за възможности, които могат да се откриват пред играча след определен етап в играта, за да задържат вниманието и интереса му. И си записвайте всичко!
3.Обмисляне
Обмислете добре всичко, не бързайте да започвате! Проигравайте мислено играта постоянно, ако трябва искайте мнението и на други, но без да издавате цялата си концепция. Просто се интересувайте какво биха правили във вселена като вашата и как биха искали да се развиват. Може да получите много ценни идеи.
Не мислете как ще го правите, а как ще изглежда! Ще е голяма грешка на този етап да мислите по начина "ще е хубаво там да сложа меню, но в каква таблица и колко пиксела да са бутоните"... Това само ще ви отвлече вниманието от цялостната визия на играта.
Първо завършете всичко в ума си и после започвайте с кода!
4.Реализиране
Съставете си параметри за реализацията. В кои аспекти на играта ще имате нужда от специалисти (не се заблуждавайте, че сте най-добрите едновременно и в дизайна и в програмирането, две глави е по-добре от една). Помислете от къде ще започнете и как ще развивате разработката, какви ресурси ще са ви необходими и начините за добавянето им.
Поставете си срокове за всеки един етап от разработката! Така ще усещате как нещата вървят напред и няма да добиете чувството на буксуване.
Не бързайте да пускате бета-версия преди да сте сигурни в качеството на продукта. Някои световно известни и масови игри от години не смеят да обявят пълна версия.
И най-вече, бъдете търпеливи и упорити! Качествена игра не се прави за месец.
5.Основни правила
- тествайте постоянно
- не си поставяйте рамки, развивайте се
- не гонете високи цели от самото начало, а бъдете търпеливи
- не се страхувайте да експериментирате
- никога не се отказвайте!
Ще се радвам на креативни коментари, за да натрупам още опит.
6 коментара:
Много бих се радвал ако споделя с теб идеите си и може би с общи усилия ги реализираме пиши ми на rad0slav166@abv.bg
бих искал да споделя идеите си с теб и ако може да ме добавиш в (b) скайп: xorstable (b\)
Хареса ми твоят урок ако може да ме добавиш в скайп защото одавна търся човек който не се стиска със знанията се ето моят скайп milionera.bg
Аз също имам идея които иска да ме добави в скаип:david.metlej !!!
imam ideq danichka_109 mi e skaypa dobawime
Aко обичаш ме намери на n0_c0mme3n7 (това е моят скайп) имам много ясна представа и искам да я споделя с майстор като теб и ако може да ми помогнеш с нея :) ако си така добър колкото аз мисля добави ме или си даи абв-то или майл-а или скайп-а
Публикуване на коментар